مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
سرخط خبرها
معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور:

مشکل حریم مشهد باید در استان حل شود

  • کد خبر: ۷۷۱۸
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۸
مشکل حریم مشهد باید در استان حل شود
معاون وزیر کشور از ورود به مناقشه حریم مشهد با طرقبه‌شاندیز در صورت لزوم خبر داد
سال‌هاست که موضوع حریم در منطقه غربی مشهد به معضلی برای مدیران و برنامه‌ریزان شهری تبدیل شده و دست آن‌ها را برای هرگونه فعالیت توسعه‌ای بسته است. موضوع حریم که امروز چالشی بین مشهد و شهرستان طرقبه‌وشاندیز به حساب می‌آید، هنوز به سرانجام نرسیده و مسئولان شهری در شهرداری و شورای پنجم شهر کماکان به دنبال حل این گره اساسی شهر هستند تا بتوانند طرح‌های تفصیلی و اقدامات توسعه‌ای خود را اجرا و طرح‌ریزی کنند. همایش استانداران در مشهد و حضور مدیران عالی وزارت کشور بهانه‌ای شد تا این موضوع را از تصمیم‌گیرندگان کشوری این حوزه جویا شویم. وزیر کشور درگفت‌وگو با شهرآرا درباره حریم اختلافی مشهد به بیان این نکته بسنده کرد که در این‌باره حضور ذهن ندارد، اما گفت که معاون عمرانی‌اش بیشتر در جریان است. معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور نیز در حاشیه این مراسم در پاسخ به این دغدغه شهری گفت: موضوع حریم مشهد یک بحث داخلی در استان است و در این‌باره معاون عمرانی استاندار باید ورود پیدا کرده و با برگزاری جلساتی بین مدیران شهرستان‌های مشهد و طرقبه‌و‌شاندیز، مشکلات را حل کند.
مهدی جمالی‌نژاد افزود: در این‌باره اگر نیاز به نظر شورای عالی ترافیک یا شورای عالی معماری و شهرسازی کشور باشد، ما نیز ورود پیدا خواهیم کرد. وی با تأکید بر اینکه باید حریم مشهد مشخص شود تا کسی نتواند سوء‌استفاده کند، ادامه داد: با مشخص شدن حریم بهتر و راحت‌تر می‌توان بر حریم و محدوده نظارت کرد. جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه موضوع حریم مشهد باید به بازی برد-برد تبدیل شود، ادامه داد: به‌طور قطع اگر این موضوع در استان حل نشود، ما در وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد.

حل مشکلات شهر با توسعه اختیارات استاندار
«پیشنهاد می‌دهیم استاندار خراسان‌رضوی اختیارات ویژه‌ای از سوی دولت داشته باشد تا بشود مشکلات درازمدت استان به‌ویژه شهر مشهد را حل کرد.» این را هم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد در این باره به شهرآرا گفت و اضافه کرد: از آغاز اختلاف بر سر حریم طرقبه‌شاندیز با مشهد، ۱۲ سال می‌گذرد، اما هنوز مشکل حل نشده است.
محمدهادی مهدی‌نیا که رئیس کارگروه تخصصی حل این مناقشات است، پیشنهاد داد تا استاندار خراسان‌رضوی برای حل این‌گونه مشکلات از سوی دولت اختیارات ویژه‌ای دریافت کند.
به گفته او، مشکلی مانند مناقشه بر سر حریم، اختلاف بین ۲ وزارتخانه است و بسیار گسترده است. البته فشار‌های بیرونی نیز اثرگذار است.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه مجموعه استانداری که اشراف بیشتری بر مشکلات دارد، اختیارات ویژه‌ای از سوی دولت بگیرد تا بتواند مشکلات درازمدت را حل کند، اضافه کرد: بسیاری دیگر از مشکلات هستند که با افزایش اختیارات استانداری می‌توان به حل شدنشان امیدوار بود؛ مثل تعیین تکلیف اراضی جنوب، انتقال پادگان، جابه‌جایی زندان مرکزی و....
مهدی‌نیا این را هم گفت که برخی طرح‌های شهری مثل تدوین طرح‌های تفصیلی مشهد که چندین سال است باید تهیه شود، به دلیل نبود اختیارات کافی در استان با مشکلات زیادی مواجه‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->